Strategisk patentrådgivning

Plougmann Vingtofts patentrådgivere hjælper dig med at udarbejde en langsigtet strategi for dine patenter, som både øger dine forretningsmuligheder og konkurrenceevne på markedet.

Patentrådgivning handler ikke bare om at få beskyttet dine produkter og teknologier mod kopiering. Det handler i høj grad om at arbejde med patentering som et strategisk værktøj, der skaber operationelle, taktiske og forretningsmæssige fordele for din virksomhed.

Strategisk patentrådgivning baseret på unik forretningsforståelse

Plougmann Vingtofts patentrådgivere har enten en MSc eller Ph.d. inden for et teknisk eller naturvidenskabeligt felt, som efterfølgende er toppet med uddannelse i national og international IP-lovgivning.

Rådgiverne har således udpræget teknisk indsigt og juridisk viden inden for en bred vifte af områder, og kan hurtigt sætte sig ind i kunders teknologier, produkter og ikke mindst IP-relaterede udfordringer.

Plougmann Vingtoft har faglig indsigt i vores område, og det betyder, at jeg ikke har oplevelsen af, at tale med juraspecialister, men i stedet videnspersoner, der forstår sig på vores sprog og område. Det kræver en særlig kommerciel vinkel at gøre dette succesfuldt. Det har Plougmann Vingtoft. Desuden har jeg gavn af en meget tæt rådgivningspartner, der kan være djævelens advokat og stille de irriterende, men nødvendige spørgsmål.

 

– Randi Søndergaard, CEO IsoFirms

Hvad indebærer vores patentrådgivning?
Vores strategiske patentrådgivning har sigte på, at du skal kunne bruge dine patenter til at styrke og øge din virksomheds markedsværdi.

Vores rådgivere kan hjælpe dig og din virksomhed med at etablere en strategi for dine IP-rettigheder (Intellectual Property). Det kan involvere følgende:

  • Nyhedsundersøgelser
  • Strategisk analyse af din idé/dit produkts forretningspotentiale
  • Freedom-to-operate-analyser
  • Drafting og indlevering af patentansøgning
  • Konkurrent- og/eller teknologi-overvågning

Licensaftaler som strategisk værktøj

Et patent er en forbudsret, som gælder i op til 20 år. I den periode er der flere måder, at sætte det i spil som en del af din overordnede forretningsstrategi – ét eksempel er licensering.

Licenser kan være eksklusive eller ikke-eksklusive, men i ganske mange tilfælde bliver patenter krydslicenseret, som en slags pengeløs handel, hvor man giver et andet firma lov til at udnytte opfindelsen, mod at man selv får lov til at udnytte deres opfindelse.

Desuden kan du overveje, om de patenter, du ikke selv skal bruge i din virksomhed, kan generere noget indtjening via salg eller ud-licensering.

Du kan også overveje, om virksomheden skal ind-licensere relevante teknologier, hvis I står overfor at ekspandere.

Kontakt os
Vil du høre mere om strategisk patentrådgivning, og hvilken forskel det kan gøre for din virksomhed? Kontakt os i dag og få en uforpligtende snak med en af vores patentrådgivere. Vi behandler naturligvis din henvendelse og din sag fortroligt.

Kontakt vores eksperter

Undlad venligst at benytte denne formular til kommunikation om igangværende sager. Kontakt i stedet din Plougmann Vingtoft ekspert direkte.

  • Få mere information om hvordan vi behandler og beskytter dine data her.