Små og mellemstore virksomheder

For mange små og mellemstore virksomheder kan det give store konkurrencefordele at gennemgå virksomhedens IPR-strategi på ny. Mange af vores kunder i dette segment har ingen eller kun få medarbejdere ansat med ansvar for IPR og er derfor nødt til at outsource deres IPR-opgaver.

Det kræver tillid at lade andre varetage ens virksomheds mest værdifulde ressource. Vi er en pålidelig rådgiver og sparringspartner inden for alle områder af IPR og varetager opgaver såsom udformning og indlevering af ansøgninger, freedom to operate-analyser (FTO), IPR-administration, licensering, indsigelser, krænkelser og retssager for vores kunder i hele verden.

Særdeles kompetente til at omsætte vores idéer til et patent. Der kommer altid informationer om frister i god tid og altid godt samarbejde.

 

—  

Vi er klar til at tage det fulde ansvar for vores kunders patent- eller varemærkeporteføljer eller ganske enkelt aflaste kunderne i flaskehalssituationer, når arbejdsbyrden i perioder bliver for stor. Ingen opgave er for lille eller for overvældende for os.

I sidste ende hjælper vi vores kunder med at generere resultater, der kan ses på bundlinjen, ved at definere klare IPR-mål i en kreativ, fleksibel og professionel proces.


Læs mere nedenfor om, hvordan vi skaber ny viden og værdi for små og mellemstore virksomheder

 

SKYTEM: Beskyttet teknologi stormer frem

 

SkyTEMs elektromagnet har efterhånden kortlagt grundvand og mineraler på alle verdens syv kontinenter. Succesen kan tilskrives SkyTEMs banebrydende teknologiske idéer, som virksomheden kæmper for at beskytte efter alle kunstens regler.

Læs mere om SkyTEM

 

ANDERTECH: 30 måneder til at finde ud af, om den gode idé er god nok

 

En 3D-printet granulatsuger, der bruges ved tilsætningen af farver i plastproduktion, er vokset fra en skrivebordsidé til en potentiel international succes for virksomheden Andertech. Rådgivningen omkring den danske og internationale patentering har Plougmann Vingtoft stået for.

Læs mere om Andertech

 

MICROSHADE: Patentbeskyttet solafskærmning sætter ny standard

 

Den danske green tech virksomhed, MicroShade, har udviklet en transparent og energivenlig solafskærmning, der hverken blokerer for dagslys eller udsigt. Med en solid IP-strategi som fundament har de bygget en succesfuld forretning, der imødeser udfordringerne ved at bygge klimavenligt og energibesparende.

Læs mere om Microshade

 

MAKEEN Energy: Plastcon forvandler plastaffald til brændstof

 

Anlægget fra MAKEEN Energy, kræver hverken sortering eller rengøring af plasten, og har derfor stort potentiale vurderer virksomheden, der af samme grund arbejder på at få teknikken patenteret.

“Kravet om sortering, har altid været den store barriere i pyrolyse. Men, den er væk nu” siger projektdirektør i MAKEEN Energy, Anders Bjørn.

Læs mere om MAKEEN Energy

 

CURASIGHT: Stærk IP strategi sikrer dansk biotek-virksomhed investorkapital

 

Danske iværksættere går glip af finansieringsmuligheder, hvis de ikke har en skarp IP-strategi. Især for Life Science virksomheder kan det være svært at nå til markedet uden en IP-strategi, hvilket også er grunden til, at man skal tænke IP ind i forretningsplanen fra begyndelsen, ligesom den danske biotekpioner, Curasight, har gjort det.

Læs mere om Curasight

 

PHASE ONE: Balancenerven i dit digitalkamera

PhaseOne 342x334

 

Du går sandsynligvis rundt med Phase Ones opfindelse i lommen lige nu. Den danske kameraproducent Phase One står nemlig bag den teknologi, der får billederne fra telefonens kamera til at vende den rigtige vej. Opfindelsen blev patenteret med Plougmann Vingtofts hjælp for næsten 20 år siden, og i dag bliver den brugt i alle smartphones og digitalkameraer.

Læs mere om Phase One

 

FREDERIKSDAL: International varemærkestrategi bar frugt i Kina

Frederiksdal 342x334

 

Plougmann Vingtofts varemærkechef, Ellen Breddam, tog kontakt til Harald Krabbe for at hjælpe virksomheden med en international varemærkestrategi.

”Hvis man ikke beskytter sine varemærker, inden man begynder at sælge til især Kina, risikerer man, at andre registrerer varemærket, så man skal købe rettighederne…”

Læs mere om Frederiksdal