Iværksætterens miniguide til designbeskyttelse

Denne miniguide til designbeskyttelse tager dig igennem hvor, hvornår og hvordan du registrerer dit design og dermed beskytter din forretning.

Hvor varemærket sikrer dit brand, og patentet beskytter en teknisk funktionalitet, så handler designbeskyttelse om at få eneret til udseendet på et produkt. For nogle virksomheder er det tilstrækkeligt med en designbeskyttelse, mens det for andre giver bedst mening at kombinere med en varemærkeregistrering og/eller et patent.

Det overordnede mål med designbeskyttelsen er at forhindre konkurrenter i at kopiere dit produktdesign og sikre, at din virksomhed har krav på erstatning i tilfælde af, at det alligevel sker.

Der er imidlertid flere fordele ved designbeskyttelse. Eksempelvis har du som ejer af designrettighederne en fordel, når du skalforhandle licens- eller salgsaftaler, hvor dit design indgår.

Hent Plougmann Vingtofts miniguide til designbeskyttelse for at finde ud af, om det er den rette løsning for dig at registrere et design.

Du er naturligvis også velkommen til at kontakte os, hvis du har flere spørgsmål eller føler dig klar til en indledende snak om dine IP-rettigheder og den tilhørende strategi.


guide til varemærker

Download din guide til designbeskyttelse