Varemærkeregistrering tiltrækker investorer

Et registreret varemærke signalerer, at din virksomhed er en seriøs og professionel spiller på markedet.

Et af de første spørgsmål, en investor stiller, når du søger finansiering af din nystartede virksomhed, er som regel, om produktet eller virksomheden er varemærkebeskyttet. Uden en varemærkeregistrering er det langt sværere at overbevise investorerne om, at de skal investere i netop din virksomhed. Hvis du ikke selv tror så meget på din virksomhed, at du vil beskytte dens varemærker, hvorfor skulle en investor så tro på ideen?

Men hvad er det præcis, du skal varemærkeregistrere og i hvilke lande? Er det dit firmanavn, produktnavn, logo eller design? Måske er det ikke nødvendigt at gøre alt lige på én gang. Plougman Vingtofts erfarne rådgivere hjælper dig med at udarbejde en strategi for varemærkebeskyttelse, der styrker din position i forhold til potentielle investorer.

Vil du høre mere om, hvordan vi kan hjælpe dig? Kontakt os og få en snak med en af vores rådgivere:

  • Få en vurdering af din situation fra ekspert i varemærkeregistrering
  • Din henvendelse er helt uforpligtende og koster dig ikke noget
  • Hvis du vil tale videre, tilbyder vi et møde som også er gratis og uforpligtende for dig
  • Vi behandler naturligvis din henvendelse og din sag fortroligt

Læs også videre her på siden om hvilke rettigheder, du opnår med en varemærkeregistrering og fordelene det giver dig.

Ja tak, jeg vil gerne bruge ti minutter på at tale med en rådgiver og høre, hvordan Plougmann Vingtoft kan hjælpe med at registrere mit varemærke.
  • Få mere information om hvordan vi behandler og beskytter dine data her.

Er du i tvivl om, hvad du kan registrere som varemærke, så læs her: Hvad er et varemærke?

Fordelene ved en varemærkeregistrering

At registrere dit varemærke er det første skridt mod at kunne beskytte det. Fordelene ved registrering af et navn eller logo er bl.a.:

  • Hvis du vil sælge din ide eller produkt, vil du stå langt bedre i en forhandlingssituation.
  • En varemærkeregistrering forstærker jeres genkendelighed og position på markedet.
  • Allerede fra den dag, du indleverer din ansøgning, opnår du eneret til varemærket, forudsat at ingen gør indsigelse mod din brug af det i ansøgningsperioden.
  • En varemærkeregistrering giver dig eneret i op til fem år, uden at du er tvunget til at bruge mærket aktivt. En registrering giver dig med andre ord god tid til at planlægge markedsføring og strategi for din virksomhed.
  • Ved registrering får du bevis for, at du har eneret på dit varemærke. Samtidig får du myndighedens godkendelse af, at dit varemærke er særegent og unikt.
  • Et varemærke er evigt – forudsat at du bruger det aktivt og fornyr registreringen hvert 10. år.

Hvor skal du registrere dine varemærker?

Du bør som udgangspunkt registrere dine varemærker i de lande, hvor din virksomhed har kommercielle interesser:

  • De lande, hvor virksomheden får produceret varer
  • De lande, hvor virksomheden sælger sine produkter
  • Det land, hvor virksomheden har hovedkontor

Forestil dig, at du har registreret dit varemærke i Danmark, fordi det er dér, dine produkter skal sælges, men du får produceret dit produkt i Kina, hvor du ikke har registreret dit varemærke. I en sådan situation er der risiko for, at en anden registrerer dit varemærke i produktionslandet (særligt i Kina), så du er nødt til at købe det tilbage til en forhøjet pris.

Det er vigtigt, at du udarbejder en grundig strategi for, hvordan du skal beskytte dine varemærker. Dette kan med fordel gøres med en professionel varemærkerådgiver.

LÆS OGSÅ: Varemærkeregistrering i EU bliver billigere – og mere sikker

Vi sidder klar til at hjælpe dig! Du er velkommen til at udfylde nedenstående kontaktformular og så vender vi tilbage til dig hurtigst muligt.

Ja tak, jeg vil gerne bruge ti minutter på at tale med en rådgiver og høre, hvordan Plougmann Vingtoft kan hjælpe med at registrere mit varemærke.
  • Få mere information om hvordan vi behandler og beskytter dine data her.

 

Tilbage til siden “Varemærker”