Sådan får du en varemærkestrategi

Headerbillede: ErikaWittlieb / Pixabay.com

En varemærkestrategi er helt afgørende for, at I opnår korrekt varemærkebeskyttelse og i de geografiske områder, I ønsker. Strategien sikrer også, at I investerer i de varemærker, som er kommercielt vigtige for jer og hjælper jer med at overholde budgettet. En varemærkestrategi er således et dynamisk værktøj, som giver overblik og optimering af jeres investeringer i IPR.

Ikke to virksomheder er ens eller har helt samme kunder, markeder eller forretningsplaner. Derfor skal en varemærkestrategi også skræddersys til jer ud fra jeres kommercielle interesser. Et første step er derfor en samtale med os.

Ud fra samtalen udarbejder vi et forslag til en strategi, der ofte vil indeholde rammer for, hvilke varemærker der skal beskyttes, geografien derfor og retningslinjer for håndhævelsen deraf. Her får I selvfølgelig også et estimat over, hvad det vil koste at realisere varemærkestrategien.

Når strategien er vedtaget, udarbejder vi en plan for implementeringen, og efter aftale med jer indleverer vi f.eks. nye varemærkeansøgninger, og bremser evt. iværksatte tiltag, der ikke måtte være nødvendige længere. Alt sammen med det formål at optimere ressourcerne og sikre jeres kommercielle interesser bedst muligt.

Vi har stor erfaring i at hjælpe virksomheder alle typer af virksomheder med udarbejde en varemærkestrategi og sidder klar til at hjælpe jer.

Tag gerne det første uforpligtende step og ring eller skriv til os. Brug også gerne vores kontaktformular, hvis vi skal kontakte dig.

Ja tak, jeg vil gerne bruge ti minutter på at tale med en rådgiver og høre, hvordan Plougmann Vingtoft kan hjælpe med at lægge en strategi for beskyttelse af mit varemærke.
  • Få mere information om hvordan vi behandler og beskytter dine data her.

 

LÆS OGSÅ: Få hjælp til varemærkeregistrering

 

Tilbage til siden “Varemærker”