Hvorfor skal du bruge varemærkebeskyttelse?

Headerbillede: Dom J/Pexels.com

Varemærkebeskyttelse kan være lige så vigtigt som markedsføring, produktudvikling og økonomistyring, når du bygger din forretning op.

For langt de fleste virksomheder er brandet deres mest værdifulde aktiv. Derfor er det også utrolig vigtigt at du sikrer dig retten til de unikke kendetegn, som gør at netop dine produkter og services skiller sig ud fra mængden. Rigtig mange startup-virksomheder oplever at komme i klemme, når konkurrenter krænker eller stjæler deres varemærke – og dermed deres brand. Omvendt risikerer du også at skulle re-brande dine egne produkter eller ændre virksomhedens navn, fordi du uvidende er gået i markedet med et produkt, der i forvejen er varemærkebeskyttet.

En varemærkebeskyttelse kan spare dig for både ærgrelser og økonomiske tab. Når du allierer dig med en varemærkerådgiver fra Plougmann Vingtoft, får du hjælp til både at beskytte dit varemærke og til at sikre at du heller ikke overtræder andres rettigheder, så du står stærkt i en eventuel konflikt og undgår ubehagelige overraskelser på din vej til markedet.

Vil du høre mere om, hvad varemærkebeskyttelse kan gøre for dig? Kontakt os og få en snak med en af vores rådgivere:

  • Få en vurdering af din situation fra en ekspert i varemærkebeskyttelse
  • Din henvendelse er helt uforpligtende og koster dig ikke noget
  • Hvis du vil tale videre, tilbyder vi et møde som også er gratis og uforpligtende for dig
  • Vi behandler naturligvis din henvendelse og din sag fortroligt

Læs også videre her på siden om hvor og hvorfor det er relevant at søge varemærkebeskyttelse.

Ja tak, jeg vil gerne bruge ti minutter på at tale med en rådgiver og høre, hvordan Plougmann Vingtoft kan hjælpe med at beskytte mit varemærke.
  • Få mere information om hvordan vi behandler og beskytter dine data her.

Som du kan læse i historien om iværksættervirksomheden Wilgart, blev ejeren Silas Gärtner af et stort tysk firma tvunget til trække sit tidligere navn “Sigar Caps & Hats”. Det betød, at han i princippet skulle starte helt forfra med at bygge sit brand op.
Læs casen om ‘Wilgart: Kasketmageren, der skiftede varemærke’ her

Hvor skal du beskytte dit varemærke?

Det vil altid afhænge af en individuel analyse af dine nuværende og potentielle markeder. Ud fra denne analyse kan du vælge én af følgende muligheder.

  • En eller flere nationalt registrerede varemærkeansøgninger
  • En EU-varemærkeansøgning
  • En international ansøgning (Madrid Protokol) hvor du med én ansøgning kan registrere dit varemærke i en række lande inkl. EU
  • En kombination af de foregående muligheder

 

Tilbage til siden “Varemærker”