Små og mellemstore virksomheder

For mange små og mellemstore virksomheder kan det give uforudsete konkurrencefordele at gennemgå virksomhedens IPR-strategi på ny. Mange af vores kunder i dette segment har ingen eller kun få medarbejdere ansat med ansvar for IPR og er derfor nødt til at outsource deres IPR-opgaver.

Det kræver tillid at lade andre varetage ens virksomheds mest værdifulde ressource. Vi er en pålidelig rådgiver og sparringspartner inden for alle områder af IPR og varetager opgaver såsom udformning og indlevering af ansøgninger, freedom to operate-analyser (FTO), IPR-administration, licensering, indsigelser, krænkelser og retssager for vores kunder i hele verden.

Vi er klar til at tage det fulde ansvar for vores kunders patent- eller varemærkeporteføljer eller ganske enkelt aflaste kunderne i flaskehalssituationer, når arbejdsbyrden i perioder bliver for stor. Ingen opgave er for lille eller for overvældende for os.

I sidste ende hjælper vi vores kunder med at generere resultater, der kan ses på bundlinjen, ved at definere klare IPR-mål i en kreativ, fleksibel og professionel proces.


Læs mere nedenfor om, hvordan vi skaber ny viden og værdi for små og mellemstore virksomheder

 

LIBRATONE: Sublim lyd, smukt design og dygtigt IPR-arbejde

 

Libratone har fokus på, at den overlegne lyd skal komme fra højttalere, der har et unikt og lækkert design, og som samtidig er brugervenlige. Siden Libratone blev etableret i 2009, har virksomheden lanceret produkter af høj kvalitet såsom Live, Lounge, Zipp og den seneste tilføjelse, Loop.

Læs mere om Libratone

 

LATTEC: Patentering af den intelligente malkemaskine

Lattec_1600x1000

 

Lattec har på nuværende tidspunkt kontrakter for ca. 16.000 køer, der bliver analyseret af systemet, som er beskyttet af en lang række patenter. Plougmann Vingtoft har arbejdet med Lattec fra begyndelsen af udviklingen af Herd Navigator og udstak en retning for at sikre den fulde beskyttelse af systemets rettigheder.

Læs mere om Lattec

 

FREDERIKSDAL: International varemærkestrategi bar frugt i Kina

Frederiksdal

 

Plougmann Vingtofts varemærkechef, Ellen Breddam, tog kontakt til Harald Krabbe for at hjælpe virksomheden med en international varemærkestrategi.

”Hvis man ikke beskytter sine varemærker, inden man begynder at sælge til især Kina, risikerer man, at andre registrerer varemærket, så man skal købe rettighederne…”

Læs mere om Frederiksdal

 

OBI MEDICAL: Patenter og varemærker sikrer gunstig markedsposition og økonomiske fordele

For at undgå at bruge unødige ressourcer på at lancere et produkt, som allerede er på markedet, investerede OBI Medical i en såkaldt freedom-to-operate-undersøgelse, som blev udarbejdet af Plougmann Vingtofts IPR-eksperter.

“En freedom-to-operate-undersøgelse handler om at afdække en risiko for, at noget kan gå galt undervejs…”

Læs mere om OBI Medical her